Zajęcia rytmiczno-taneczne mają na celu wspieranie całościowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, uwzględniając sferę fizyczną, społeczną oraz poznawczą. Podczas zajęć są wykorzystywane instrumenty perkusyjne, rekwizyty. Oprócz rekwizytów kojarzonych się z tańcem (pompony, wstążki, szarfy, szyfonowe chustki itd.) dzieci mają do dyspozycji przedmioty codziennego użytku wykorzystywane w nietypowy sposób (kubeczki, gazety, patyczki, itp). Treści rytmiczno - taneczne przeplatają się z szeroko pojętą edukacją artystyczną (plastyka, teatr), językową i sportową. Dzieci nie tylko miło spędzają czas, rozwijając swoje zainteresowania, ale równocześnie nawiązują znajomości z rówieśnikami. Zajęcia odbywają się w małych 12 - 15 osobowych grupach. Dzieci rozpoczynają swoją muzyczną przygodę od grupy "Ósemeczki". Następnie wraz z przyrostem swoich umiejętności muzyczno-tanecznych przechodzą do grupy "Ćwierćnutki", by wreszcie rozwijać swoje uzdolnienia w grupie najstarszej i najbardziej zaawansowanej "Półnutki". Nazwy grup - wartości rytmiczne symbolizują stopniowy proces rozwoju potencjału dzieci podczas zajęć.
Wychowankowie podczas całorocznej edukacji:
-
rozwiną wrażliwość muzyczną i estetyczną oraz kreatywność;
-
rozbudzą zamiłowanie do muzyki, śpiewu, tańca;
-
będą doskonalić poczucie rytmu oraz rozwijać wiedzę z zakresu elementów dzieła muzycznego;
-
rozwiną dyspozycyjność aparatu ruchowego (prawidłowa postawa i estetyka ruchu) i głosowego (poprawne śpiewanie – wydobywanie dźwięków);
-
rozwiną twórczą aktywności oraz umiejętność wyrażania swoich emocji poprzez muzykę i taniec;
-
będą doskonalić orientację w przestrzeni, szybką reakcja ruchową na wrażenia słuchowe i umiejętność panowania nad własnym ciałem i jego ruchem;
-
rozwiną umiejętność pracy zespołowej i czekania na swoją kolej;
-
będą doskonalić umiejętność panowania nad tremą;
-
będą stale podnosić swoją samoocenę.
Sandra Górczyńska
nauczyciel kontraktowy
Aleksandra Zdrach
nauczyciel kontraktowy