Festiwal skierowany jest wyłącznie do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjów, placówek oświatowo-wychowawczych, oraz domów kultury z Chorzowa.
Uczestnicy występują w dwóch kategoriach: młodszej (uczniowie szkół podstawowych) i starszej (uczniowie szkół gimnazjalnych).
Jeżeli zespół jest zróżnicowany pod względem wiekowym, o przydziale do danej grupy decyduje wiek 75% jej uczestników.
Zespoły muszą reprezentować instytucję, która zapewni opiekuna/opiekunów danej grupy. W skład zespołu mogą wchodzić jedynie uczniowie/wychowankowie danej placówki oświatowej.
Zespoły korzystające z podkładów muzycznych przygotowują nagrania na nośnikach (płycie CD, pamięć masowa – format mp3) i są zobowiązane do kontaktu z realizatorem dźwięku przed prezentacją.
Nie dopuszcza się udziału w występach instruktorów zespołów.
Podczas występu zabrania się używania wszystkiego, co może spowodować zabrudzenie sceny lub stworzenie zagrożenia dla innych użytkowników sceny.
Zespoły prezentujące elementy gimnastyki artystycznej są zobowiązane do przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Instruktor ponosi odpowiedzialność za prezentację i bezpieczeństwo uczestników.
Do festiwalu nie dopuszcza się prezentacji wykorzystywanych w poprzednich edycjach festiwalu.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatni i na terenie obiektu.
DZIAŁ MUZYCZNY – ocenie jurorów podlegać będą zaprezentowane dwa utwory (łącznie do 10 minut) wykonane w języku polskim.
Formy prezentacji:
a)zespoły wokalne (powyżej trzech osób, ale nie więcej niż 20),
b)zespoły instrumentalne (powyżej trzech osób, ale nie więcej niż 20),
c)zespoły wokalno – instrumentalne (powyżej trzech osób, ale nie więcej niż 20),
d)zespoły folklorystyczne.
DZIAŁ TANECZNY – ocenie jurorów podlegać będą prezentacje taneczne zespołów trwające maksymalnie 6 minut. Zespół to minimum 5, a maksymalnie 20 osób.
Formy taneczne:
a)freestyle (prezentacja taneczna wykorzystująca techniki: disco dance, show dance, break dance, hip hop, funky)
b)taniec towarzyski – prezentacja układów tanecznych w opracowaniu scenicznym, oparta na elementach tańców towarzyskich odpowiednich dla danej grupy wiekowej,
c)„etiuda taneczna” – propozycja choreograficzna oparta o jednolitość technik i formy, (teatr tańca, jazz, modern, taniec współczesny, repertuar klasyczny),
d)widowisko taneczne – prezentacja widowiska scenicznego, zawierającego elementy tańca, gimnastyki artystycznej i akrobatyki z wykorzystaniem rekwizytów oraz innych efektów scenicznych (broadway jazz, show dance)
DZIAŁ TEATRALNY – ocenie jury podlegać będą zaprezentowane na scenie sali widowiskowej spektakle trwające maksymalnie 20 minut.
Formy teatralne:
a)teatr poezji,
b)teatr publicystyczny,
c)teatr dramatyczny,
d)teatr lalkowy,
e)małe formy teatralne
f)pantomima,
g)kabaret,
h)inne formy teatralne.
Czas przygotowania grup teatralnych do występu nie może przekroczyć 10 minut.
Zespół może liczyć maksymalnie 20 osób.
Podstawą uczestnictwa jest nadesłanie wypełnionej karty zgłoszenia (załączonej do regulaminu) w nieprzekraczalnym terminie do 7 marca 2016r. na adres organizatora lub umieszczenie jej w skrytce Młodzieżowego Domu Kultury w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Chorzów.
Terminy prezentacji:
a)Dział taneczny: 15.03.2016r.
b)Dział muzyczny: 16.03.2016r.
c)Dział teatralny: 17.03. 2016r.
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie :)