REGULAMIN
VIII KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„PAMIĘTAMY…”
PATRONAT HONOROWY:
Prezydent Miasta Chorzów
Śląski Kurator Oświaty
Marszałek Województwa Śląskiego
ORGANIZATOR:
Stowarzyszenie Wszechstronnego Rozwoju „NA SKRZYDŁACH MOTYLA” w Chorzowie
MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY W CHORZOWIE
PATRONAT MEDIALNY:
portal „chorzowianin.pl”
I. CELE KONKURSU:
Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania fotografią.
Wzbudzenie wrażliwości i szacunku do osób starszych, przeszłości, upływu czasu i dokonujących się przemian.
Zachęcenie do poszanowania miejsc pamięci narodowej.
Wymiana doświadczeń między młodymi twórcami i ich opiekunami.
Promocja talentów i umiejętności, prezentacja twórczości młodzieży szkolnej.
Upamiętnienie 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA:
Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży uczącej się i wychowanków domów kultury w wieku od 12 do 19 lat - mieszkańców miast województwa śląskiego.
Tematem fotografii mogą być ludzie, przedmioty, ciekawe miejsca związane z upływającym czasem (np. przyroda, cmentarze, miejsca pamięci narodowej).
Na adres organizatora należy przesłać do 2 fotografii drogą elektroniczną w załączniku e-mail na adres konkurs.pamietamy@mdkchorzow.pl (prace mogą być w formacie JPG lub RAW o wymiarach 1200x1600 pikseli). KAŻDE ZDJĘCIE NALEŻY OPISAĆ IMIENIEM I NAZWISKIEM AUTORA ORAZ PODAĆ TYTUŁ PRACY.
Technika wykonania prac jest dowolna.
Kartę zgłoszenia oraz oświadczenie, które są dołączone do regulaminu, należy dokładnie wypełnić, dostarczyć do sekretariatu Młodzieżowego Domu Kultury lub przesłać drogą elektroniczną w formie skanu lub zdjęcia w formacie jpg.
Prace bez karty zgłoszenia i oświadczenia oraz te, które nie będą spełniały wyżej wymienionych wymogów technicznych, będą odrzucone.
Fotografie, na których będą się znajdować znaki lub cyfry (np. daty), będą dyskwalifikowane.
III. TERMINY:
1. Prace wraz z kartą zgłoszenia i oświadczeniem należy przesyłać do 30 października 2018r., na adres e-mail: konkurs.pamietamy@mdkchorzow.pl .
2. Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 13 listopada 2018r. w Młodzieżowym Domu Kultury w Chorzowie. Organizatorzy poinformują laureatów o werdykcie jury pisemnie (fax, e-mail) lub telefonicznie.
IV. NAGRODY:
1.Powołane przez organizatorów jury dokona oceny nadesłanych prac oraz zdecyduje o podziale nagród. Decyzje jury
są ostateczne.
2. Prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych - pod uwagę będzie brany rocznik uczestnika:
a) 12-15 lat
b) 16-19 lat
3. Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla laureatów I, II i III miejsca dla każdej grupy wiekowej.
4. Wybrane nagrodzone prace zostaną wyeksponowane w Młodzieżowym Domu Kultury.
5.Laureaci dojeżdżają na podsumowanie konkursu na własny koszt.
V. USTALENIA KOŃCOWE
1. Wszystkich wykonawców prosimy o przestrzeganie wcześniej ustalonego repertuaru oraz o opisanie i sprawdzenie płyt CD
lub MP3 przed prezentacją.
2. Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga organizator.
3. Koordynator imprezy : Justyna Kenig (j.kenig@mdkchorzow.pl);
VI. KLAUZULA INFORMACYJNA :
1.Zgłoszenie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu, wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów organizacyjnych Młodzieżowego Domu Kultury oraz na publikację prac i wizerunku w materiałach promocyjnych, prasie lokalnej, na stronie internetowej MDK, na profilu społecznościowym Facebook oraz na stronach internetowych instytucji współpracujących, do celów edukacyjnych i popularyzatorskich.
2.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję Panią/Pana, że:
administratorem danych uczestników konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury w Chorzowie ul. Lompy 13
naszym inspektorem ochrony danych jest Pan Zdzisław Korzuch i można skontaktować się z nim przez e-mail biuro@bitprotect.pl
celem przetwarzania podanych danych jest możliwość realizacji zadań wynikających z ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz wydanych do nich aktów wykonawczych, a także Statutu placówki, a podstawą prawną przetwarzania jest zgoda, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
celem przetwarzania podanych danych jest prowadzenie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń odbywających się w placówce oraz promocji placówki, a podstawą prawną przetwarzania jest zgoda, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
uczestnikom konkursu przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jednak bez uszczerbku dla przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody;
podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udziału w konkursie;
podane dane będą przechowywane przez okres 10 lat od dnia zakończenia konkursu; dokumentacja fotograficzna i dane umieszczane na stronie internetowej i portalu społecznościowym Facebook będą przechowywane przez okres prowadzenia strony internetowej, profilu społecznościowym Facebook administratora danych;
dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na mocy przepisów prawa;
uczestnikom konkursu przysługuje prawo do żądania dostępu do danych oraz do ich sprostowania;
uczestnicy konkursu mogą wnieść skargę do organu nadzorczego, jeśli uważają, że przetwarzanie podanych danych narusza ich prawa lub RODO.
*Załącznik do regulaminu Konkursu Fotograficznego „PAMIĘTAMY…”
Karta zgłoszenia pracy do konkursu
VIII EDYCJA KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„PAMIĘTAMY…”
(WYPEŁNIĆ DRUKOWANYMI LITERAMI)
TYTUŁ PRACY
……………………………………………………………………
Imię i nazwisko autora pracy
Przedział wiekowy
(proszę zaznaczyć odpowiedni przedział) 12-15 lat
16-19 lat
Nazwa placówki
adres, tel./faks
adres e-mail
Nauczyciel/opiekun Imię i nazwisko.…………………………………….……………….
telefon kontaktowy ………..…………………………….………….
adres email ………………………………………………………….
OŚWIADCZENIA
Oświadczam, iż przekazane prace konkursowe nie naruszają majątkowych i osobistych praw autorskich osób trzecich.
Oświadczam, że treść regulaminu konkursu jest mi znana.
……………………………………………
(podpis)