VII KONKURS FOTOGRAFICZNY „PAMIĘTAMY…”
PATRONAT HONOROWY:
- Prezydent Miasta Chorzów
- Organizator stara się o patronat Śląskiego Kuratora Oświaty
ORGANIZATOR:
- MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY W CHORZOWIE
PATRONAT MEDIALNY:
- portal „chorzowianin.pl”
- portal „pełnia kultury”
I. CELE KONKURSU:
- Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania fotografią.
- Wzbudzenie wrażliwości i szacunku do osób starszych, przeszłości, upływu czasu i dokonujących się przemian.
- Zachęcenie do poszanowania miejsc pamięci narodowej.
- Wymiana doświadczeń między młodymi twórcami i ich opiekunami.
- Promocja talentów i umiejętności, prezentacja twórczości młodzieży szkolnej.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży uczącej się i wychowanków domów kultury w wieku od 12 do 19 lat - mieszkańców miast województwa śląskiego.
- Tematem fotografii mogą być ludzie, przedmioty, ciekawe miejsca związane z upływającym czasem (np. przyroda, cmentarze, miejsca pamięci narodowej).
- Na adres organizatora należy przesłać do 2 fotografii drogą elektroniczną w załączniku e-mail na adres: konkurs.pamietamy@mdkchorzow.pl (prace mogą być w formacie JPG lub RAW o wymiarach 1200x1600 pikseli).
- Technika wykonania prac jest dowolna.
- Kartę zgłoszenia oraz oświadczenie, które są dołączone do regulaminu, należy dokładnie wypełnić, dostarczyć do sekretariatu Młodzieżowego Domu Kultury lub przesłać drogą elektroniczną w formie skanu lub zdjęcia w formacie jpg.
- Prace bez karty zgłoszenia i oświadczenia oraz te, które nie będą spełniały wyżej wymienionych wymogów technicznych, będą odrzucone.
- Fotografie, na których będą się znajdować znaki lub cyfry (np. daty), będą dyskwalifikowane.
III. TERMINY:
1. Prace wraz z kartą zgłoszenia i oświadczeniem należy przesyłać do 27 października 2017 r., na adres e-mail: konkurs.pamietamy@mdkchorzow.pl . Prace można też dostarczyć na pendrivie na adres: Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Lompy 13,
41-500 Chorzów (z dopiskiem KONKURS FOTOGRAFICZNY „PAMIĘTAMY…”)
2. Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 9 listopada 2017r. w Młodzieżowym Domu Kultury w Chorzowie.
Organizatorzy poinformują laureatów o werdykcie jury pisemnie (fax, e-mail) lub telefonicznie.
IV. NAGRODY:
1.Powołane przez organizatorów jury dokona oceny nadesłanych prac oraz zdecyduje o podziale nagród. Decyzje jury są ostateczne.
2. Prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych - pod uwagę będzie brany rocznik uczestnika:
a) 12-15 lat
b) 16-19 lat
3. Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla laureatów I, II i III miejsca dla każdej grupy wiekowej.
4. Wybrane nagrodzone prace zostaną wyeksponowane w Młodzieżowym Domu Kultury.
5.Laureaci dojeżdżają na podsumowanie konkursu na własny koszt.
V. USTALENIA KOŃCOWE:
1. Zgłoszenie udziału w konkursie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów organizacyjnych Młodzieżowego Domu Kultury oraz na publikację prac i wizerunku (zdjęć i nagrań wykonanych podczas imprezy) w materiałach promocyjnych, prasie lokalnej, na stronie internetowej MDK, na profilu społecznościowym Facebook oraz na stronach internetowych instytucji współpracujących, do celów edukacyjnych i popularyzatorskich.
2.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystywania wyróżnionych i nagrodzonych prac w materiałach promocyjnych imprezy.
3. Organizatorzy nie zwracają nadesłanych prac, stają się one własnością organizatora.
4. Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga organizator.
5. Administratorem danych jest Młodzieżowy Dom Kultury w Chorzowie.
6. Koordynator imprezy: Justyna Kenig (j.kenig@mdkchorzow.pl)